Ορισμένες σημαντικές λειτουργίες ενδέχεται να μην υποστηρίζονται στην τρέχουσα έκδοση του πλοηγού σας. Παρακαλούμε όπως τον αναβαθμίσετε.

Η καινοτομία, απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας για επιχειρήσεις

Ενδοεπιχειρηματικότητα: Μια νέα προοπτική

Το μήνυμα ότι η καινοτομία δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας για τις επιχειρήσεις, έστειλε από τo βήμα του «Τhe Start Up & Entrepreneurship» Conference που διοργάνωσε η IMH, ο Επικεφαλής του Κέντρου Καινοτομίας και Ανάπτυξης Ιδεών της Cyta, Χρίστος Χρίστου.

Ο κ. Χρίστου εστίασε στην επιβεβλημένη πλέον για τις επιχειρήσεις ενδοεπιχειρηματικότητα, η οποία, όπως είπε, τα τελευταία πέντε περίπου χρόνια αναπτύσσεται ραγδαία ανάμεσα σε οργανισμούς και μεγάλες επιχειρήσεις του εξωτερικού.

Όπως εξήγησε, ενδοεπιχειρηματικότητα είναι η επιχειρηματική συμπεριφορά ατόμων εντός ενός οργανισμού που αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που τους προσφέρονται, δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες, που έχουν τη δυνατότητα μετατροπής τους σε κέντρα κέρδους ή ακόμα και σε νεοφυείς εταιρείες, με στόχο, την προσθήκη αξίας τόσο στον ίδιο τον Οργανισμό όσο και στους εμπνευστές τους (ενδοεπιχειρηματίες).

Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα της ενδοεπιχειρηματικότητας, τόνισε ότι:

  • Προβάλει την εικόνα, ενός οργανισμού που βρίσκεται στην αιχμή των οργανωτικών μεθόδων και της τεχνολογίας
  • Βοηθά τον οργανισμό στην υιοθέτηση κουλτούρας καινοτομίας και επιχειρηματικότητας
  • Συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας
  • Αυξάνει και διαφοροποιεί τις πηγές εσόδων
  • Ενδυναμώνει, προβάλει και αναβαθμίζει την εταιρική κοινωνική ευθύνη του

Παράλληλα ανέλυσε τους βασικούς πυλώνες, στους οποίους θα πρέπει να στηριχθεί η ανάπτυξη της ενδοεπιχειρηματικότητας σε ένα οργανισμό:

  1. Πρέπει να προστατεύεται από το CEO της εταιρείας
  2. Απαιτείται κουλτούρα καινοτομίας, με επίκεντρο τους παράγοντες προτεραιοποίησης – συνεργασίας – αμοιβής, επικέντρωσης και επικοινωνίας της μεγάλης εικόνας και του κοινού στόχου, εναγκαλισμού του ρίσκου και αποδοχής της αποτυχίας καθώς επίσης και επένδυσης στη μάθηση
  3. Ταχύτητα στην ανάπτυξη, μελέτη, αξιολόγηση, δοκιμασία μιας ιδέας
  4. Υπομονή - Αποδοχή της αποτυχίας και συνέχιση της προσπάθειας
  5. Ύπαρξη του απαραίτητου προϋπολογισμού
  6. Καθορισμός στόχων
  7. Δημιουργία κινήτρων

Η υλοποίηση

Τα σημαντικότερα στάδια στη διαδικασία ενδοεπιχειρηματικότητας δεν είναι η γέννηση ιδεών αλλά η αξιολόγηση, η υλοποίηση και η ανάπτυξη τους. Επίσης:

  • Η ετοιμασία business plan και η ανάγκη για Net Present Value και για Return on Investment (ROI), στο αρχικό στάδιο μιας ιδέας, δεν προσφέρει οποιαδήποτε αξία
  • Η πιλοτική δοκιμή της ιδέας με ένα οικονομικό τρόπο (prototyping, minimum viable product), μπορεί να προσφέρει μεγάλες εξοικονομήσεις
  • Ενημέρωση
  • Συνεχής βελτίωση
  • Αξιολόγηση, αλλαγή εργαλείων και μεθοδολογιών

Σκιαγραφώντας το προφίλ ενός ενδοεπιχειρηματία, ο κ. Χρίστου ανέφερε ότι πρόκειται για άτομα τα οποία είναι «ταραχοποιοί», αμφισβητούν το υφιστάμενο σύστημα και  προτείνουν λύσεις, έχουν όραμα, είναι καλοί υπάλληλοι, δεν φοβούνται να ρισκάρουν και μαθαίνουν από τις αποτυχίες τους

Εννέα ιδέες ενώπιον της Cyta

Σημαντικό να αναφερθεί πως ήδη ενώπιον της Cyta τέθηκαν εννέα ιδέες από εν δυνάμει ενδοεπιχειρηματίες. Τρεις εξ αυτών έλαβαν έγκριση, ενώ η πρώτη βρίσκεται ήδη στο στάδιο της εξόδου στης αγορά.

Πηγή: Μαρία Στυλιανού / INBusiness News

Feedback