Ορισμένες σημαντικές λειτουργίες ενδέχεται να μην υποστηρίζονται στην τρέχουσα έκδοση του πλοηγού σας. Παρακαλούμε όπως τον αναβαθμίσετε.

3ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενδοεπιχειρηματικότητας
Tα σημαντικότερα συμπεράσματα

  

Το Κέντρο Καινοτομίας και Ανάπτυξης Ιδεών (ΚΚ&ΑΙ) της Cyta, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων και στόχων του και κατ’ επέκταση του οργανισμού, συμμετείχε στο 3ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενδοεπιχειρηματικότητας που διεξάχθηκε στο Λονδίνο της Μεγάλης Βρετανίας μεταξύ 27 - 29 Μαΐου, για δημιουργία προγράμματος ενδοεπιχειρηματικότητας.

Η συμμετοχή στο συνέδριο, προσέφερε σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες, αλλά και επαφές με άλλους συμμέτοχους με τους οποίους έγινε ανταλλαγή απόψεων οι οποίες θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη ανάπτυξη του προγράμματος ενδοεπιχειρηματικότητας της Cyta.

Στο παγκόσμιο αυτό συνέδριο, παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων, οι καλύτερες πρακτικές για εφαρμογή προγράμματος ενδοεπιχειρηματικότητας σε Οργανισμούς/ Εταιρείες και έγινε μεγάλος αριθμός εργαστηρίων (workshops). Στον κατάλογο των παρουσιαστών και αυτών που συντόνισαν τα εργαστήρια, περιλαμβάνονταν μερικοί από τους πιο εξειδικευμένους στο θέμα εμπειρογνώμονες από τα τμήματα / διευθύνσεις καινοτομίας μεγάλων εταιρειών, οργανισμών αλλά και εκκολαπτηρίων.

Την πρώτη μέρα, το συνέδριο διεξάχθηκε στα γραφεία της Wayra, έναν υπέροχο δημιουργικό χώρο, που είναι το εκκολαπτήριο για startups της Telefonica, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν από τον υπεύθυνο της Wayra, Gary Stewart, τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, καθώς επίσης να ξεναγηθούν στο χώρο και να μιλήσουν με ιδρυτές των startups που φιλοξενούνται εκεί. 

Αυτό που έγινε παραδεκτό και σε αυτό το συνέδριο είναι πως δεν υπάρχει μια μοναδική συνταγή επιτυχίας για την ενδοεπιχειρηματικότητα. Μαθαίνοντας όμως από τις επιτυχίες αλλά και αποτυχίες άλλων οργανισμών στον τομέα αυτό, βοηθά στο να ληφθούν οι σωστές αποφάσεις για τη δημιουργία/ βελτίωση προγράμματος ενδοεπιχειρηματικότητας. Τα κυριότερα σημεία και συμπεράσματα από το συνέδριο αναφέρονται επιγραμματικά πιο κάτω:

  1. Για την επιβίωση των οργανισμών υπάρχει μεγάλη ανάγκη για αλλαγή, καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Όπως είπε και ο Δαρβίνος, «Αυτοί που ανταποκρίνονται καλύτερα στην αλλαγή είναι και αυτοί που επιβιώνουν».

  2. Πολύ σημαντικό στοιχείο για επιτυχία είναι να κάνεις τους πελάτες σου να νιώθουν υπέροχα γι΄αυτό πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα στο μυαλό και στη στρατηγική σε κάθε οργανισμό.

  3. Δεν μπορεί κάποιος να εξαναγκαστεί να είναι δημιουργικός. Πρέπει οι οργανισμοί να δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον που θα εμπνέει τους ανθρώπους να καινοτομούν και να δημιουργούν. Αυτή είναι και η πρόκληση των ηγετών.

  4. Οι ηγέτες πρέπει να ηγούνται και να καθορίζουν το όραμα για να υποκινούν το προσωπικό και να του ξεκλειδώνουν τη δημιουργικότητα του και να αξιοποιούνται στο μέγιστο οι δυνατότητες του οργανισμού.

  5. Στο θέμα της επιχειρηματικότητας και ενδοεπιχειρηματικότητας πρέπει να λαμβάνονται ρίσκα. Το να μη ρισκάρεται οτιδήποτε είναι το μεγαλύτερο ρίσκο.

  6.  Οι έξι βασικές αρχές για καινοτομία σε ένα οργανισμό είναι η ηγεσία, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, η συνεργασία, ο ξεκάθαρος στόχος, η προσήλωση προς τον πελάτη και η αξιοποίηση των ικανοτήτων του οργανισμού.

  7. Μεγάλο ρόλο στην επιτυχία για ενδοεπιχειρηματικότητα είναι η εκτέλεση (execution). Οι ενδοεπιχειρηματίες χρειάζονται συνεργάτες «παλεστές»/ συμπολεμιστές και όχι σύμβουλους. Πολύ σημαντικό επίσης για όσους ασχολούνται με την ενδοεπιχειρηματικότητα είναι να κάνουν τον κύκλο του πειράματος, της αποτυχίας, της μάθησης, βελτίωσης κι επανάληψης πολλές φορές μέχρι πραγματικά να πετύχουν κάτι μεγάλο.

  8. Είναι μέρος της κουλτούρας των μεγάλων οργανισμών και των ανθρώπων του, να αντιστέκονται και να απορρίπτουν τις προσπάθειες για ενδοεπιχειρηματικότητα και καινοτομία.

  9. Οι δυνατοί οργανισμοί πρέπει:
  10. Α. Να ακούουν πολύ καλά τους εσωτερικούς και εξωτερικούς συμμέτοχους   (stakeolders), τις αγορές και οτιδήποτε άλλο έχει επίδραση σε αυτούς.
    Β. Να προσαρμόζονται γρήγορα σε ευκαιρίες και απειλές/κινδύνους
    Γ. Να πειραματίζονται
    Δ. Να εκτελούν καλά επιλεγμένα έργα

  11. Το τι κινητοποιεί το προσωπικό για να είναι δημιουργικό, να νιώθει πρόκληση, διάθεση για ανάπτυξη αλλά και να περνά καλά είναι τα ακόλουθα:
  12. Α. Αυτονομία – να του ανατίθενται ευθύνες, να μην ασχολείται με μικρο διοίκηση, να έχει σκοπό και να διαχειρίζεται το χρόνο του
    Β. Μαεστρία – να έχει τις κατάλληλες ικανότητες, τη σωστή πείρα, την κατάλληλη υποστήριξη και αρκετό διαθέσιμο χρόνο
    Γ. Στόχο – για τον εαυτό τους, για τα καθήκοντα τους, για την εταιρία τους

  13. Για την καινοτομία ως στρατηγική πρέπει να τίθενται μεγαλεπίβολοι και αισιόδοξοι στόχοι, να υπάρχει ομαδική δουλειά, να ακολουθείται η ενέργεια του Οργασνιμού και να εμπλέκεται και ο ίδιος ο Οργανισμός στην υλοποίησή της (η Ανώτερη Διεύθυνση).

  14. Κάποιες σημαντικές συμβουλές για τους ενδοεπιχειρηματίες:

    Α. Να βρουν ποιο είναι το πρόβλημα/ευκαιρία
    Β. Να κρατούν τις ιδέες πολύ απλές για αρχή
    Γ. Να επιλέξουν προσεκτικά τα άτομα της ομάδας / συνεργατών τους
    Δ. Να επιλέξουν το σωστό εσωτερικό υποστηρικτή / χορηγό της ιδέας τους
    Ε. Να αναγνωρίσουν τους πελάτες
    Στ.Να καθορίσουν το πώς θα μετρήσουν τα αποτελέσματα
    Ζ. Να καθορίσουν το σκοπό ξεκάθαρα

  15. Όλες οι ιδέες που υποβάλλονται για ενδοεπιχειρηματικότητα πρέπει να μελετούνται προσεκτικά. Οι «χάλκινες» να απορρίπτονται, οι «αργυρές» να επαναξιολογούνται και οι «χρυσές» να υλοποιούνται αμέσως.

  16.  Πολύ σημαντικά σε ένα πρόγραμμα ενδοεπιχειρηματικότητας είναι η αποδοχή και ο «εορτασμός» της αποτυχίας, αφού μέσα από τη γνώση που ακολουθεί την όποια αποτυχία, μπορούν να βγουν μεγάλα κέρδη. Επίσης τα έργα που δεν προχωρούν θα πρέπει να τερματίζονται στην κατάλληλη στιγμή.

  17. Ένα πολύ καλό παράδειγμα επιχειρηματία που υποστηρίζει και εφαρμόζει την ενδοεπιχειρηματικότητα εδώ και χρόνια στον όμιλο εταιρειών του είναι ο Richard Branson, ο οποίος είναι πολύ καλός στο να επιλέγει ανθρώπους και να τους αφήνει να προχωρούν με τις ιδέες τους. Μειώνει το ρίσκο των επενδύσεων μέσω joint-ventures και ring-fencing νέων ventures. Και πολύ σημαντικό, ξέρει πότε να σταματήσει (give up) βασιζόμενος σε εξαιρετικές συμβουλές.

  18. Οι ενδοεπιχειρηματίες χρειάζονται ελευθερία κινήσεων, υποστήριξη από τη Διεύθυνση και αρκετούς πόρους για να μπορούν να προχωρούν. Πρέπει να τους καθορίζονται τα KPIs (Key Performance Indicators) για να γνωρίζουν τόσο οι ίδιοι όσο και ο Οργανισμός τους ανά πάσα στιγμή τι αναμένεται από αυτούς και ποια τα αποτελέσματά τους.